Ollessani Cascaisissa tapahtui omituisia asioita, joista en ensin ajatellut kirjoittaa mitään tänne blogiin, mutta pistetään nyt jotain. Esimerkiksi katsellessani erään kirkon ovelta sisään messun aikana kuulin eräiden naisten, jotka istuivat kirkon rapuilla ja kerjäsivät rahaa, sanovan muun keskustelunsa lomassa: hän ei muista...katso miten hän kunnioittaa minua (olin kumartanut). He puhuivat portugalia, mutta ymmärsin kuin se olisi ollut suomea, miten se on mahdollista? Puhuivatko he minusta, vai mitä se oikein oli? Hotellissa myöskin tapahtui samanlainen juttu. Olin aamiaisella ja kuulin kun tarjoilijat puhuivat ja katsoivat minua sanoen: hän on muuttunut...on ollut kylmässä maassa, jossa ihmiset ovat kylmiä...Nyt se sitten alkaa...Siis mistä he puhuvat? Olen aivan ymmällä, en tiedä mitä ajatella näistä, tämähän kuulostaa aivan sairaalta, kuulen ääniä, jotka eivät ole totta, apua! Myös erään pienen Pyhän Hengen kirkon (symbolin, kyyhkysen perusteella) luona tapahtui kummia: Jonkin voiman vetämänä kiersin kirkon taakse ja siellä oli toinen rakennus, jonka portille pysähdyin. Se oli luultavasti ollut kirkkoherran koti. Kiersin taas kirkon toiselle puolelle ja jatkoin kävelykierrostani normaalisti. Kuka osaisi selittää nämä tapahtumat?